تعداد کاراکترهایی که در آگهیهای متنی گوگل ادز میتوان استفاده کرد محدود هستند، با این حال گوگل ادز امکان اضافه کردن افزونه یا Extension به تبلیغات را ارائه میکند تا بتوانید به صورت ساختار یافته اطلاعات بیشتری را به آگهی خود اضافه کنید. تفاوت در ساختار و طول تبلیغاتی که در نتایج جستجوی گوگل مشاهده میکنیم نیز به خاطر افزونه های متفاوتی است که تبلیغ کنندگان در تبلیغ گوگل خود استفاده میکنند.
در تصویر زیر تبلیغی را با انواع افزونه های تبلیغاتی مشاهده میکنید.

با توجه به اینکه افزونه ها اطلاعات بیشتری را برای مخاطب نمایش میدهند و فضای بیشتری از صفحه نمایش کاربر را اشغال میکنند، بهافزایش نرخ کلیک بر روی آگهی ها کمک میکنند. همچنین به افزایش Quality Score تبلیغات کمک میکنند که منجر به کاهش هزینه و افزایش رتبه آگهی ها میشود.
به این نکته توجه کنید که امکان استفاده از برخی افزونه ها به دلیل تحریم در ایران وجود ندارد، البته افزونه هایی که امکان استفاده از آنها را داریم، مانندsitelink extension ، callout extension ،call extension ، Structure snippet و promotion extension جزء پرکاربردترین افزونه های گوگل ادز هستند.
به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای نمایش افزونه های گوگل ادز وجود ندارد و با توجه به AdRank و الگوریتمهای پنهان گوگل، امکان نمایش افزونه های مختلف وجود خواهد داشت.خوب حالا افزونه ها را یکی یکی بررسی کنیم.
برای مشاهده ویدئوی آموزشی روی افزونه تبلیغاتی در گوگل ادوردز کلیک کنید
- ۹۷/۱۲/۰۶